De e-commerce in Nederland is in het afgelopen coronajaar naar het record van maar liefst €26,6 miljard gestegen. Er werden 27% meer online aankopen gedaan in vergelijking met een jaar eerder. Ook in de B2B e-commerce wordt een enorme groei verwacht. Over zes jaar zal de markt met meer dan 70% gegroeid zijn. Valt er bij jou nog wat te winnen op dit gebied? Hieronder geven we je drie tips hoe wij je kunnen helpen om jouw e-commerce naar een next level te brengen.

Klantbeleving
Door klantbeleving toe te voegen onderscheid je jezelf van de concurrentie. Maar hoe pak je dit aan? Begin met een kartonnen verpakking met de juiste kwaliteit, dat betekent niet te licht maar ook zeker niet onnodig zwaar. Hiermee zorg je ervoor dat je product zonder beschadiging bij de klant aankomt. Ook de bedrukking van de verpakking kan een groot verschil maken in de klantbeleving. Of kies je juist voor een soberder bedrukte verpakking waardoor de focus meer op het product komt te liggen? De keus is aan jou!

Efficiënter verpakken
Een belangrijk onderdeel van efficiënter verpakken is minder lucht vervoeren. Minder lucht vervoeren betekent weer dat er minder vrachtwagens hoeven te rijden. Dus naast lagere transportkosten resulteert dit ook in een reductie van de co2-uitstoot.

Verpakkingsproces optimaliseren
Er zijn verschillende manieren om je verpakkingsproces te optimaliseren. Gebruik je meer dan 300.000 kartonnen verpakkingen per jaar? Dan is de kans erg groot dat je door middel van een volledig geautomatiseerd proces een besparing op je verpakkingskosten kan realiseren. Daarnaast is het voordeel dat al de verschillende producten altijd in de juiste verpakking terecht komen en deze netjes gesloten en gestapeld worden. Gebruik je minder verpakkingen? Vanaf 100.000 kartonnen verpakkingen per jaar kan een gedeeltelijk geautomatiseerd proces wellicht een uitkomst voor je zijn.

Nog helemaal niet toe aan een automatiseringsslag? Een aanpassing aan de constructie van je verpakking of het reduceren van de hoeveelheid kartonnen verpakkingen kan al een stap in de goede richting zijn.

Auteur Eline Beekhuis

Welke cookies zijn er?

We maken onderscheid tussen verschillende soorten cookies

Functionele cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Analytische cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Tracking cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Social media plug-in cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Maak een afspraak

Waar kunnen wij je mee helpen?

"*" indicates required fields